Home

Als je eenmaal besloten hebt om gezonder te gaan eten en te sporten moet er vaak een hele nieuwe huisraad aangelegd worden. Alle ongezonde producten vliegen de prullenbak in en het is tijd om naar de supermarkt te gaan en gezond voedsel in te slaan. Zo gaat het bij mij in ieder geval altijd. En dan sta je in de supermarkt en check je van alle producten één voor één de etiketten. De mensen zullen wel denken: ‘oh, weer zo’n meisje dat denkt dat ze af moet vallen ‘.

Toch vind ik het wel belangrijk om wat langer in de supermarkt rond te slenteren en de etiketten eens goed te bekijken. Er zit echt veel troep in veel producten. Zitten er weinig calorieën in, dan zit het vaak propvol met ongezonde koolhydraten. Let je op de koolhydraten, dan grijp je snel naar vette producten. Het is lastig om die balans te vinden; zeker als je net gaat beginnen met de nieuwe levensstijl. Aandacht besteden aan gezond eten is best veel werk, maar het zeker wel waard. Je gaat je gezonder voelen en met een beetje geluk val je ook nog een paar kilo’s af. 

Nou, de boodschappen zijn binnen. De koelkast is groen gekleurd en de zakken chips en nootjes (nee, zo erg is het eigenlijk helemaal niet!) hebben plaatsgemaakt voor crackers en fruit. En nu? Nu gaan we het internet afstruinen naar de beste manieren om gezond te eten. Vreselijk irritant dat veel websites er vanuit gaan dat ik wel weet waarom lijnzaad gezond is en dat ik beter Quinoa kan eten in plaats van rijst of couscous. Nee, daar ga ik verandering in brengen. Ik sta net als jij aan het begin van mijn nieuwe levensstijl en ga stap voor stap informatie verzamelen en delen. Zodat alle levensgenieters die tóch gezond willen leven hier ook hun eerste basisinformatie kunnen vinden.

Manon

Geef een reactie

